Přestože hlavním cílem faceliftu byla revoluce v pohonech a nikoli v designu, změnu vzhledu nelze pominout. Je totiž poměrně výrazná. Navíc byla pro designéry pěkně tvrdým oříškem. Jak totiž chcete vylepšit ikonu? To potvrzuje i šéfdesignér Peugeotu, Matthias Hossann: „Byla to pro nás velká výzva. Chtěli jsme ještě více posílit již tak výraznou osobnost vozu, aniž by se ztratil celkový duch jeho designu. Dodali jsme mu svěží moderní vzhled, ještě o něco výraznější postoj šelmy a zároveň se nám povedlo zachovat propracovanou sportovní siluetu, kterou zákazníci milují.“
Co se tedy konkrétně faceliftem změnilo?
Zejména světelný podpis vpředu. Nově se jedná o tři dlouhé vertikální světelné drápy zabudované do leskle černých lišt na nárazníku. Díky nim teď vůz působí stabilněji a vypadá opticky širší. Nová je také přední část vozu, zadní světla a kola. Velký efekt udělá u auta i nová barva, nejlépe hodně výrazná či neobvyklá. Proto se Peugeot 208 představil v extravagantní zelenožluté. Dalšími odstíny v nabídce jsou elegantní šedá, výrazná červená, zářivá modrá či klasika v podobě bílé, černé a stříbrné.
Facelift pořádně provětral i interiér
Obměnil se zejména legendární i-Cockpit®. Toto pro Peugeot typické uspořádání interiéru je u nové dvěstěosmičky opět modernější a poskytuje lepší konektivitu i ergonomii. Díky němu zažijete opravdové potěšení z jízdy. Desetipalcový digitální displej má nový design a nabízí 3D zobrazení. Řidič si může přizpůsobit barvu displeje, stejně jako uspořádání a prioritu informací podle svých preferencí. Dotyková obrazovka umožňuje ovládat i nejnovější generaci infotainmentu Peugeot i-Connect® Advanced. Tato technologie vám otevře dveře do světa prémiových palubních systémů.
Jak už jsme ale zmínili, největší změny se udály v oblasti pohonů. V rámci faceliftu dostal elektrický Peugeot e-208 nový elektromotor o výkonu 115 kW spojený s novou baterií o kapacitě 51 KWh. Výsledkem je dojezd 400 kilometrů, což je dostačující pro takřka veškeré potřeby motoristů. K dispozici jsou dva typy palubních nabíječek, které vyhovují všem způsobům použití a řešením nabíjení. Odhadovaná doba dobití z 20 % na 80 % je maximálně 30 minut přes veřejnou dobíjecí stanici, 4 a půl hodiny přes WallBox a 11 hodin přes zesílenou zásuvku.
Nechcete-li elektrický pohon, můžete zvolit mildhybrid. U Peugeotu 208 jde o pohonné ústrojí Hybrid 48V, které tvoří benzínový motor PureTech nové generace o výkonu 100 nebo 136 koní. Motor je spojený s šestistupňovou dvouspojkovou elektrifikovanou převodovkou e-DCS6, jejíž součástí je elektromotor. Díky baterii, která se dobíjí za jízdy, nabízí tato technologie vyšší točivý moment při nízkých otáčkách motoru a až o 15 % nižší spotřebu paliva. Při jízdě ve městě může mild-hybridní Peugeot 208 více než 50 % času jezdit ve 100% elektrickém režimu s nulovými emisemi.
Nový Peugeot 208 v elektrické a benzínové verzi dorazí na český trh už po prázdninách. Na mild-hybrid si zřejmě počkáme o trochu déle.