Kromě ekologické účinnosti elektromobilů přináší jejich vlastnictví i řadu výhod. V některých evropských městech je vstupenkou do historických center, kde mají vozy s klasickým spalovacím motorem zakázaný vjezd. Podobná omezení platí i pro různé nízkoemisní zóny v horských oblastech. V Česku jsou majitelé bezemisních vozů odměněni například parkováním zdarma na modrých zónách v Praze či osvobozením od dálničních poplatků. Firmy se vyhnou placení silniční daně a mohou si přijít i na slušné dotace. Nespornou výhodou jsou samozřejmě i nízké náklady na údržbu vozu. Také pohon vás vyjde levněji, a to i přes současné vysoké ceny energií.
Nízký dojezd, to je argument, pro který jsou elektromobily často zatracovány. Za jejich špatnou pověst mohou částečně i jejich předchůdci. Například Peugeot iOn uvedený na trh před více než desetiletím zvládal na jedno nabití asi 150 kilometrů, v zimě se pak dojezd scvrkl skoro na polovinu. Dnešní vozy se ale mohou pochlubit mnohem lepšími charakteristikami. Zmíněný Peugeot e-208 ujede na jedno nabití přes 350 kilometrů. Dobíjet přitom můžete pomocí standardní zásuvky, wallboxu nebo veřejné rychlodobíjecí stanice. S normální zásuvkou naplníte 80 % baterie za 25 hodin. Pořídíte-li si však elektromobil, určitě zainvestujte do vhodnějšího způsobu dobíjení. Absolutním minimem je zesílená zásuvka. Ta dobije váš vůz za 12 hodin. Optimální je nainstalovat si doma wallbox. S tímto zařízením vám na dosažení plné baterii budou stačit pouhé čtyři hodiny. Rychlodobíjecí stanice je vhodné používat spíše příležitostně. S nimi je totiž dobíjení většinou nejdražší, a navíc jejich časté používání baterii moc nesvědčí. Na druhou stranu jsou velmi rychlé. Po slabé půlhodince rychlodobíjení získá vaše auto „šťávu“ na víc než 250 kilometrů.
Dobrou zprávou je, že dojezd budoucích elektromobilů ještě poroste. Už ve druhé polovině letošního roku má na trh dorazit vylepšený Peugeot e-208, který ujede až 400 kilometrů. Dostane nové hnací ústrojí, novou baterii a optimalizované tepelné čerpadlo. To využívá čidlo vlhkosti umístěné v horní části čelního skla a díky němu maximalizuje energetickou účinnost vytápění a klimatizace. Přesněji tak může řídit recirkulaci vzduchu v kabině, zajistit cestujícím ideální tepelný komfort a zároveň zachovat dostatečné množství energie v baterii pro pohon vozu. 400 kilometrů už je pěkná porce, ovšem v příštím roce Peugeot posune hranici ještě o pořádný kus dál. Chystá se uvést SUV fastback 3008 s dojezdem přes 700 kilometrů.
Pořídíte-li si vůz značky Peugeot s elektrickým motorem, ať už stoprocentní elektromobil nebo plug-in hybrid, máte nárok bezplatně užívat šikovnou aplikaci MyPeugeot a s ní spojenou funkci e-Remote Control. Tato technologická vychytávka vám výrazně usnadní každodenní používání vozu. Pomocí ní můžete prostřednictvím vašeho mobilního telefonu na dálku zapínat či vypínat dobíjení a kontrolovat stav baterie. V případě, že se dobíjení z nějakého důvodu přeruší, telefon vás upozorní. Nehrozí tak, že vás před odjezdem nepříjemně překvapí poloprázdná baterie. Velmi praktická je také možnost naprogramovat si před cestou vyhřívání či vychlazení kabiny. Elektřinu potřebnou k dosažení optimální teploty ve voze tak načerpáte ze sítě a odjíždíte s plnou baterií.
Zdroj: Peugeot.