Elektřina

Temelín přechází na delší palivový cyklus

AUTOR: Tereza Komárková

Elektromobilita
Test vozu Peugeot 308

Nový Peugeot 308 nabídne posádce řadu praktických funkcí, které zpříjemní každou jízdu

Hybridní Peugeot 308 nás v testu zaujal nejenom povedeným designem a poskytovaným výkonem, ale především tím, jak pohodlně se tato novinka řídí.
 
FOTO: Peugeot

autor

Marek Kuřina

06. března 2023

Reklama
Reklama

V Peugeotu se daří již několik let dělat z kokpitu pro řidiče skutečný svatostánek, do kterého se vždy rádi vracíte jako do místa, které léta dobře znáte. A to platí jak o nových modelech 508 nebo 308, tak také o nových SUV této značky (například 3008 nebo 5008).

Kokpit, tedy konkrétně i-Cockpit, nového modelu 308 totiž nejenom že na první pohled zaujme prakticky každého "s dobrým vkusem", ale navíc je navržen tak, že je ovládání téměř všech funkcí v pohodlném dosahu a na vše je i dobře vidět - to platí jak o hlavním 10palcovém dotykovém panelu, tak o digitálním 3D průhledovém displeji.

V souvislosti s tím je dobré si připomenout, že již před deseti lety obdržel Peugeot za koncept i-Cockpitu cenu za nejkrásnější automobilový interiér. Navíc za poslední roky na něm Francouzi zapracovali až tak, že dnes se této koncepci vyrovnají již jen některé interiéry těch nejluxusnějších modelů.

My jsme testovali hybridní verzi modelu 308, konkrétně přední kola tohoto krasavce pohání jak benzinový motor o objemu 1,6 litru s výkonem 180 koní, tak elektromotor (81 kW), navíc zcela spolehlivě pomocí osmistupňové automatické převodovky.

Pokud se ovšem vrátíme ke zmíněnému i-Cockpitu. tak jsme ocenili příjemné ovládání nejenom pomocí "běžných" tlačítek, s nimiž nastavíte například teplotu nebo rozmrazování předního okna, tak pomocí tzv. i-Toggle, což jsou ovladače umístěné ve spodní (oddělené) části centrálního dotykového displeje. Takto snadno a rychle ovládáte třeba klimatizaci, dostanete se k telefonním kontaktům, zahájíte navigaci nebo přepnete rozhlasovou stanici.

Praktická nám přišla také možnost zobrazovat a řešit různé funkce v několika otevřených oknech zároveň, tak jak jste zvyklí pracovat třeba na počítači. Působivé je také LED osvětlení kokpitu, které je možné nastavit hned v osmi barvách. Za pozornost stojí i kvalita ozvučení, kterou jistí systém Focal Premium. Na centrálním dotykovém displeji můžete sledovat i kvalitu vzduchu ve voze, v případě potřeby zahájí systém automaticky recyklaci vzduchu. 

V sedačkách s dobrým bočním vedením se velmi pohodlně sedí, a to i při delších cestách, navíc můžete využít různé druhy masáží, zejména doporučujeme vyzkoušet režim "Kočičí tlapky".

Nová třistaosmička prostě nabízí nejenom řidiči, ale i dalším cestujícím, skutečně nebývalý komfort. Toto pohodlí je ovšem vhodně zkombinováno s funkcemi, které zároveň zajišťují bezpečnost jízdy jako takové.

Zdroj: Autorský článek, Peugeot

Nenechte si ujít
Reklama
Novinky temelínské elektrárny

Temelín přechází na delší palivový cyklus

Autor: Tereza Komárková

21. září 2023

Peugeot e-208 facelift

Nejprodávanější malý elektromobil v Evropě je po faceliftu, ujede až 400 km

Autor: Marie Slováková

23. srpna 2023

Ceny energií v ČR

ČEZ vydělal v roce 2022 rekordních 80 miliard korun

Autor: Martin Pokorný

22. srpna 2023

Austrálie se snaží dosáhnout 0 emisí

Austrálie by se dále neměla podílet na rozvoji jaderné energetiky. Je příliš drahá a pomalá, tvrdí australská studie

Autor: Tereza Komárková

16. července 2023

Novela zákona o ochraně ovzduší

Lidé mohou topit v kotlích na uhlí i po začátku roku 2025

Autor: Marek Kuřina

15. července 2023

Fakta a mýty

Elektromobily jsou přece bezúdržbové, žádné oleje nepotřebují. Anebo ne?

Autor: Vítek Koldinský

28. června 2023

Další články