Elektřina

Novela energetického zákona ukotvuje akumulaci elektřiny, tedy zejména ukládání jejích přebytků

AUTOR: Marek Kuřina

Elektřina

ČEZ v roce 2023 vydělal 29,6 mld. Kč, z toho 74 % v rámci bezemisních činností

AUTOR: Martin Pokorný

Energetická krize

Český průmysl stále srážejí vysoké ceny energií, dražší výrobky pak nejsou konkurenceschopné

AUTOR: Marek Kuřina

Elektromobilita
Test vozu Peugeot 308

Nový Peugeot 308 nabídne posádce řadu praktických funkcí, které zpříjemní každou jízdu

Hybridní Peugeot 308 nás v testu zaujal nejenom povedeným designem a poskytovaným výkonem, ale především tím, jak pohodlně se tato novinka řídí.
 
FOTO: Peugeot

autor

Marek Kuřina

06. března 2023

Reklama
Reklama

V Peugeotu se daří již několik let dělat z kokpitu pro řidiče skutečný svatostánek, do kterého se vždy rádi vracíte jako do místa, které léta dobře znáte. A to platí jak o nových modelech 508 nebo 308, tak také o nových SUV této značky (například 3008 nebo 5008).

Kokpit, tedy konkrétně i-Cockpit, nového modelu 308 totiž nejenom že na první pohled zaujme prakticky každého "s dobrým vkusem", ale navíc je navržen tak, že je ovládání téměř všech funkcí v pohodlném dosahu a na vše je i dobře vidět - to platí jak o hlavním 10palcovém dotykovém panelu, tak o digitálním 3D průhledovém displeji.

V souvislosti s tím je dobré si připomenout, že již před deseti lety obdržel Peugeot za koncept i-Cockpitu cenu za nejkrásnější automobilový interiér. Navíc za poslední roky na něm Francouzi zapracovali až tak, že dnes se této koncepci vyrovnají již jen některé interiéry těch nejluxusnějších modelů.

My jsme testovali hybridní verzi modelu 308, konkrétně přední kola tohoto krasavce pohání jak benzinový motor o objemu 1,6 litru s výkonem 180 koní, tak elektromotor (81 kW), navíc zcela spolehlivě pomocí osmistupňové automatické převodovky.

Pokud se ovšem vrátíme ke zmíněnému i-Cockpitu. tak jsme ocenili příjemné ovládání nejenom pomocí "běžných" tlačítek, s nimiž nastavíte například teplotu nebo rozmrazování předního okna, tak pomocí tzv. i-Toggle, což jsou ovladače umístěné ve spodní (oddělené) části centrálního dotykového displeje. Takto snadno a rychle ovládáte třeba klimatizaci, dostanete se k telefonním kontaktům, zahájíte navigaci nebo přepnete rozhlasovou stanici.

Praktická nám přišla také možnost zobrazovat a řešit různé funkce v několika otevřených oknech zároveň, tak jak jste zvyklí pracovat třeba na počítači. Působivé je také LED osvětlení kokpitu, které je možné nastavit hned v osmi barvách. Za pozornost stojí i kvalita ozvučení, kterou jistí systém Focal Premium. Na centrálním dotykovém displeji můžete sledovat i kvalitu vzduchu ve voze, v případě potřeby zahájí systém automaticky recyklaci vzduchu. 

V sedačkách s dobrým bočním vedením se velmi pohodlně sedí, a to i při delších cestách, navíc můžete využít různé druhy masáží, zejména doporučujeme vyzkoušet režim "Kočičí tlapky".

Nová třistaosmička prostě nabízí nejenom řidiči, ale i dalším cestujícím, skutečně nebývalý komfort. Toto pohodlí je ovšem vhodně zkombinováno s funkcemi, které zároveň zajišťují bezpečnost jízdy jako takové.

Zdroj: Autorský článek, Peugeot

Nenechte si ujít
Reklama
Program Záruka Elektromobilita

Dnes začala Národní rozvojová banka přijímat žádosti o zaručení úvěru na elektromobily

Autor: Martin Pokorný

18. března 2024

Plynárenství v ČR

S plynovými kotli se podle odborníků počítá i po roce 2029

Autor: Marek Kuřina

15. března 2024

Dekarbonizační cíle EU

Energetici v Evropě vloni nainstalovali rekordní množství větrných elektráren

Autor: Marek Kuřina

14. března 2024

Spotřeba elektřiny v ČR

Češi loni pokračovali v šetření elektřinou, spotřeba se snížila o 4,1 %

Autor: Martin Pokorný

12. března 2024

Další články