Elektromobilita

Budoucí vozy značky Peugeot budou ostře řezané, autonomní, ale hlavně bezemisní

AUTOR: Tereza Komárková

Plyn

Výrobu biometanu loni zahájil rekordní počet nových zařízení

AUTOR: Marek Kuřina

Energetická krize

Česko už během zimy ušetřilo přes 800 milionů kubíků plynu

AUTOR: Martin Pokorný

Elektromobilita
Hybridní vozy

Hybridní Peugeot 308 nabízí vysoký výkon při nízké spotřebě

V redakci jsme měli možnost otestovat hybridní verzi modelu Peugeot 308 GT s výkonem 225 koní. Tato motorizace dělá z tohoto krasavce takový malý dynamický sporťák se zajímavě nízkou spotřebou.
 
FOTO: Peugeot

autor

Marek Kuřina

11. ledna 2023

Reklama
Reklama

Pokud se rozhodnete pořídit si třistaosmičku v hybridní verzi, tak se můžete těšit na elektromotor o výkonu 81 kW, benzinový čtyřválec 1.6 PureTech pak nabídne až 180 koní, což dohromady dává sílu 225 koní, což již na dynamice a zrychlení jízdy dobře poznáte.

Zejména při rozjezdu, kdy je síla elektromotoru znát, takže na stovku z nuly se dostanete za sedm sekund, což patří k nejlepším výsledkům, jaké jsme dosud v našich testech naměřili.

Nejdříve se podíváme na situaci, kdy máte plně nabitou baterii. Pokud vše necháte na automatice, tak vůz ze začátku jede čistě na elektřinu, a to asi cca 35-40 kilometrů (výrobce udává dojezd na elektřinu v ideálním případě dokonce 60 kilometrů), samozřejmě podle toho, jak rychlou a dynamickou jízdou jedete. Pokud jedete "s rozumem", tak po uvedené vzdálenosti přejde model do hybridního pohonu, kdy už nevyužívá jenom elektromotor, ale zapojí i benzinový čtyřválec.

Elektromotor se přitom zcela odpojí, pokud zvýšíte rychlost například na dálnici přes 130 km/h. V průměru jsme zaznamenali spotřebu elektřiny 20-23 kWh na 100 kilometrů. Po každém dojezdu vám přístrojový panel za volantem (tzv. i-Cockpit 3D) ukáže pěkně přehledně průměrnou spotřebu elektřiny i benzinu za danou právě skončenou jízdu.

V hybridním režimu pak můžete ujet až 120 kilometrů v průměru, pak se již musíte spolehnout na to, že máte v nádrži dostatek benzinu. Dokud jedete v hybridním režimu a není baterie elektromotoru ještě zcela vybitá, pak se spotřeba pohybuje kolem velmi pěkných 4 litrů na 100 kilometrů. Během testování jsme neměli zapnutou ani klimatizaci, ani vytápění sedaček či volantu - tyto dva faktory mohou samozřejmě ještě mírně zvýšit udávanou spotřebu paliva.

V případě, že jste již dostali baterii téměř na nulu (na nule nikdy zcela není) a jedete velmi svižně, po dálnici nebo kde to dovoluje dopravní situace, kolem 120 až 130 km/h, tak spotřeba paliva stoupá k šesti litrům na 100 kilometrů, což je ovšem stále velmi nízká spotřeba, zejména vzhledem k poskytovanému výkonu.

Jezdit v hybridním režimu je nejkomfortnější dle našeho názoru i pro řidiče, protože v tu chvíli reaguje třistaosmička velmi svižně, automatická převodovka rychle řadí bez prodlev a zvuk motoru je nejtišší. Pokud jsme někdy jeli již čistě na benzinový čtyřválec, tak nám přišlo, že jízda již není tak dokonale plynulá a dynamická.

I z tohoto důvodu má tedy smysl dobít si na 100 procent baterii elektromotoru, i když jedete třeba na delší cestu, vždy synergie obou motorů posouvá tento Peugeot v dynamice jízdy o úroveň výše. Pokud budete nabíjet baterii ze sítě například ve své garáži, tak počítejte s nabitím za cca šest hodin, u rychlonabíječek (například v obchodních centrech) si baterii nabijete na maximum (její kapacita je 12,4 kWh), než si stihnete nakoupit, tedy za cca hodinu a půl. 

Zdroj: Autorský článek, Peugeot

Nenechte si ujít
Reklama
Fotovoltaika v ČR

Deset tipů, jak zvýšit výrobu z fotovoltaiky v zimě

Autor: Martin Pokorný

02. února 2023

Situace na trhu s energiemi

Ceny energií na trzích klesají, pocítit by to měli postupně i koncoví zákazníci

Autor: Marek Kuřina

30. ledna 2023

Další články