Elektřina

Temelín přechází na delší palivový cyklus

AUTOR: Tereza Komárková

Elektromobilita
Nabíjecí stanice

Nová generace střídavých nabíjecích stanic pro elektromobily se zvýšenou ochranou proti poškození

Střídavé nabíjecí stanice pro elektromobily EVlink Pro AC a Pro AC Metal nabízejí lepší optimalizaci spotřeby elektrické energie, maximalizaci doby provozu a ještě vyšší efektivitu.
 
FOTO: Schneider Electric

autor

Marek Kuřina

14. listopadu 2022

Reklama
Reklama

Zároveň dle webu Schneider Electric zajišťují bezproblémové uživatelské prostředí jak pro řidiče, provozovatele, tak pro instalační techniky.

„EVlink Pro AC jsou snadno a intuitivně instalovatelné chytré nabíjecí stanice, které zajišťují bezpečné dobíjení elektromobilů s důrazem na maximální šetrnost k životnímu prostředí. Navíc dokáží minimalizovat odběry elektrické energie ve špičkách, což přispívá ke snižování ceny výsledného dobíjení,“ říká Leoš Kabát, specialista na elektromobilitu společnosti Schneider Electric.

Díky možnosti vzdáleného monitorování nabíjecího procesu a inteligentnímu nabíjení se mohou nazývat chytrými nabíječkami. To v praxi znamená, že jsou schopné nabíjecí proces kontrolovat a proces pozastaví přesně v okamžiku, kdy jsou baterie plně dobity.

Nabíječky EVlink Pro AC a Pro AC Metal zaručují vysokou spolehlivost díky robustním, pečlivě testovaným a certifikovaným komponentům splňujícím přísné normy (ISO, IEC, …). Jsou vhodné nejen do domácích garáží pro běžné uživatele vozů s elektrickým pohonem či na parkoviště bytových domů.

Hodí se rovněž pro instalaci v komerčních nebo průmyslových budovách – v sídlech korporátních společností, ve skladech i na parkovištích nemocnic, obchodních center; kdekoliv, kde se zejména v následujících letech s dobíjením elektrických vozů bude muset počítat.

„Verze Pro AC Metal se vyznačuje zvýšenou ochranou proti poškození na veřejně přístupných místech, která však na domácích či jiných méně frekventovaných parkovištích není zapotřebí – na ta je dobře připravena EVlink Pro AC,“ vysvětluje rozdíl mezi stanicemi Leoš Kabát.

V České republice roste podíl elektromobilů i nabíjecích stanic. Doposud je v Česku registrováno přes 12 000 elektroaut (cistadoprava.cz, 2022) a téměř 1 000 veřejných dobíjecích stanic (mpo.cz, 2022). Předpoklad je, že do roku 2030 se zvýší počet elektroaut na našem trhu až o 30 % (BNEF Electric Vehicle Outlook, 2020).

Rozmachu elektromobility napomáhá i novela stavební vyhlášky, která platí od minulého roku a zpřístupňuje domácí nabíjení elektroaut. Podle ní musí mít každá novostavba povinnou instalaci rozvodů pro nabíječky. Stát také na konci minulého roku rozšířil podporu v rámci programu Nová zelená úsporám o nabíjecí stanice pro rodinné a bytové domy. Například Schneider Electric naistaloval v tomto roce doposud 3x více stanic než ve stejném období roku minulého.

Zdroj: Schneider Electric, MPO

Nenechte si ujít
Reklama
Novinky temelínské elektrárny

Temelín přechází na delší palivový cyklus

Autor: Tereza Komárková

21. září 2023

Peugeot e-208 facelift

Nejprodávanější malý elektromobil v Evropě je po faceliftu, ujede až 400 km

Autor: Marie Slováková

23. srpna 2023

Ceny energií v ČR

ČEZ vydělal v roce 2022 rekordních 80 miliard korun

Autor: Martin Pokorný

22. srpna 2023

Austrálie se snaží dosáhnout 0 emisí

Austrálie by se dále neměla podílet na rozvoji jaderné energetiky. Je příliš drahá a pomalá, tvrdí australská studie

Autor: Tereza Komárková

16. července 2023

Novela zákona o ochraně ovzduší

Lidé mohou topit v kotlích na uhlí i po začátku roku 2025

Autor: Marek Kuřina

15. července 2023

Fakta a mýty

Elektromobily jsou přece bezúdržbové, žádné oleje nepotřebují. Anebo ne?

Autor: Vítek Koldinský

28. června 2023

Další články