Elektřina

Již tuto sobotu můžete vyrazit na speciální exkurzi vodní elektrárny Dalešice

AUTOR: Martin Pokorný

Ostatní

Ukrajině pomáhá opravovat energetickou infrastrukturu i český GasNet

AUTOR: Martin Pokorný

Elektromobilita

V Česku se rozjíždí národní šampionát elektromobilů. Má sedm závodů po celém Česku

AUTOR: Tereza Komárková

Elektromobilita
Test hybridního automobilu

Hybridní Arkana má dostatečný výkon při nízké spotřebě

Automobilce Renault se podařilo v kategorii SUV vyrobit skutečnou pověstnou štiku v rybníce. Její hybridní Arkana je totiž designově velmi pohledný, dobře vybavený vůz, který je navíc cenově dostupný a jezdit s ní můžete skutečně za pár litrů.
 
FOTO: Renault

autor

Marek Kuřina

07. listopadu 2022

Reklama
Reklama

Hybridní Arkana vás podle našeho názoru zaujme již na první pohled. Protažená zkosená příď, přední spoiler inspirovaný motoristickým sportem, 18palcová kola Silverstone i rychle klesající křivka zadní části evokují celkový sportovní duch, který navozuje i samotná jízda a stabilita vozu v zatáčkách.

Přitom je v interiéru překvapivě dost místa, a to i pro vyšší řidiče. Daní za hezky tvarovanou, doslova závodně laděnou, zadní část vozu je pouze relativně malý kufr, konkrétně 513 litrů u hybridní varianty.

Arkana je vybavena hybridní technologií E-Tech, která poskytovala dostatečně dynamickou jízdu. Rozjezdy jsou vždy elektrické a ve městě je možné cestovat většinu trasy na "levný" elektrický pohon.

Pod kapotou hybridní verze najdete 1,6litrový benzínový motor s výkonem 69 kW, který doplňuje elektromotor, takže celkový výkon je 105 kW, tedy 143 koní.

Díky kombinovanému výkonu se významně snižuje spotřeba paliva, která se (v průměru) blížila ve městě k magické hranici 5 litrů na 100 km. Při alespoň z poloviny nabité baterii jsme často jezdili i za cca 4 litry/100 km. Praktické je také to, že při rekuperačním brzdění se během jízdy baterie automaticky sama dobíjí.

Jelikož jde o tzv. mild hybrid, tak nelze baterii elektromotoru nabíjet přímo z nabíječky, ovšem pokud například pojedete z nějakého delšího táhlého kopce, tak se vám baterie (při občasném brzdění) nabije za pár minut třeba o 20 procent.

Při našem testování jsme byli s jízdními vlastnostmi spokojeni, pouze rozjezd z nuly na stovku by mohl být trochu razantnější (zejména vzhledem ke sportovnímu looku automobilu), naměřili jsme přibližně deset sekund.

Arkana je ovšem velmi dobře vybavena z hlediska bezpečnosti, k dispozici máte při jízdě celkem 14 asistenčních systémů. Nechybí například asistent pro jízdu po dálnici a v kolonách, upozornění před přijíždějícími vozidly při couvání nebo praktický parkovací asistent Easy Park Assist.

Také ovládání je na úrovni doby, v interiéru dominuje středové konzoli vertikální 9,3palcová dotyková obrazovka, další funkce (jako například nastavení teploty, vyhřívání sedaček atd.) nastavíte pomocí prakticky umístěných fyzických tlačítek a tři otočných kotoučů, na které z místa řidiče snadno dosáhnete.

Za další klad tohoto zajímavého SUV považujeme i to, že Arkana se dá jako mild hybrid pořídit v nejdostupnější verzi Equilibre již za 703.000 Kč.

Zdroj: Autorský článek, Renault

Nenechte si ujít
Reklama
Ceny energií v ČR

ČEZ vydělal v roce 2022 rekordních 80 miliard korun

Autor: Martin Pokorný

21. března 2023

Využití biometanu

Podíl biometanu v distribuci v České republice roste

Autor: Martin Pokorný

20. března 2023

Šampionát elektromobilů

V Česku se rozjíždí národní šampionát elektromobilů. Má sedm závodů po celém Česku

Autor: Tereza Komárková

19. března 2023

Ceny energií v Evropě

Evropané se dočkají předvídatelnějších a nižších cen elektřiny

Autor: Marek Kuřina

18. března 2023

Pomoc Ukrajině

Ukrajině pomáhá opravovat energetickou infrastrukturu i český GasNet

Autor: Martin Pokorný

14. března 2023

Vodní elektrárny v ČR

Již tuto sobotu můžete vyrazit na speciální exkurzi vodní elektrárny Dalešice

Autor: Martin Pokorný

13. března 2023

Další články