Hybridní Arkana vás podle našeho názoru zaujme již na první pohled. Protažená zkosená příď, přední spoiler inspirovaný motoristickým sportem, 18palcová kola Silverstone i rychle klesající křivka zadní části evokují celkový sportovní duch, který navozuje i samotná jízda a stabilita vozu v zatáčkách.
Přitom je v interiéru překvapivě dost místa, a to i pro vyšší řidiče. Daní za hezky tvarovanou, doslova závodně laděnou, zadní část vozu je pouze relativně malý kufr, konkrétně 513 litrů u hybridní varianty.
Arkana je vybavena hybridní technologií E-Tech, která poskytovala dostatečně dynamickou jízdu. Rozjezdy jsou vždy elektrické a ve městě je možné cestovat většinu trasy na "levný" elektrický pohon.
Pod kapotou hybridní verze najdete 1,6litrový benzínový motor s výkonem 69 kW, který doplňuje elektromotor, takže celkový výkon je 105 kW, tedy 143 koní.
Díky kombinovanému výkonu se významně snižuje spotřeba paliva, která se (v průměru) blížila ve městě k magické hranici 5 litrů na 100 km. Při alespoň z poloviny nabité baterii jsme často jezdili i za cca 4 litry/100 km. Praktické je také to, že při rekuperačním brzdění se během jízdy baterie automaticky sama dobíjí.
Jelikož jde o tzv. mild hybrid, tak nelze baterii elektromotoru nabíjet přímo z nabíječky, ovšem pokud například pojedete z nějakého delšího táhlého kopce, tak se vám baterie (při občasném brzdění) nabije za pár minut třeba o 20 procent.
Při našem testování jsme byli s jízdními vlastnostmi spokojeni, pouze rozjezd z nuly na stovku by mohl být trochu razantnější (zejména vzhledem ke sportovnímu looku automobilu), naměřili jsme přibližně deset sekund.
Arkana je ovšem velmi dobře vybavena z hlediska bezpečnosti, k dispozici máte při jízdě celkem 14 asistenčních systémů. Nechybí například asistent pro jízdu po dálnici a v kolonách, upozornění před přijíždějícími vozidly při couvání nebo praktický parkovací asistent Easy Park Assist.
Také ovládání je na úrovni doby, v interiéru dominuje středové konzoli vertikální 9,3palcová dotyková obrazovka, další funkce (jako například nastavení teploty, vyhřívání sedaček atd.) nastavíte pomocí prakticky umístěných fyzických tlačítek a tři otočných kotoučů, na které z místa řidiče snadno dosáhnete.
Za další klad tohoto zajímavého SUV považujeme i to, že Arkana se dá jako mild hybrid pořídit v nejdostupnější verzi Equilibre již za 703.000 Kč.
Zdroj: Autorský článek, Renault