Energetická krize

Vláda hází podle expertů domácnosti topící tuhými palivy přes palubu

AUTOR: Marek Kuřina

Energetická krize

Nedostatek uhlí žene jeho cenu vzhůru, těžba v OKD bude pokračovat už jenom dvě topné sezony

AUTOR: Marek Kuřina

Ze zahraničí

Polsko úspěšně finišuje, na rozdíl od některých dalších evropských zemí, s přípravami na topnou sezonu

AUTOR: Jiří Kostka

Elektromobilita
Elektromobil

Peugeot dnes spotřebuje měsíčně 17 tisíc baterií, za pár let to budou statisíce

Žádná větší evropská automobilka už si dnes nemůže dovolit ignorovat elektrický pohon. Každá už do svého portfolia produktů zařadila několik modelů vybavených elektromotorem, ať už se jedná o 100% elektromobily nebo plug-in hybridy, a je zřejmé, že tento trend bude do budoucna raketově narůstat. Málokterá automobilka je však, co se týče elektromobility, v takovém předstihu jako Peugeot. Generální ředitelka společnosti Linda Jackson dokonce nedávno prohlásila, že od roku 2030 už Peugeot v Evropě nebude prodávat jiná než elektrická auta. Jak je Peugeot na tyto změny připraven? A hlavně, jak jsou připraveni jeho klienti?
 
FOTO: Peugeot

autor

redakce

22. srpna 2022

Reklama
Reklama

Je známo, že v Česku si ve srovnání s ostatními evropskými zeměmi motoristé drží od elektrického pohonu odstup, a to zejména z nedostatku legislativních pobídek. Přesto se u nás zájem o elektromobilitu rapidně zvyšuje. Přesvědčila se o tom i značka Peugeot během své již tradiční akce Peugeot Emotion Day. Jedná se o obrovskou roadshow, která po dva měsíce putuje od jednoho města k druhému a nabízí veřejnosti k otestování nejžhavější novinky. Letošní už 12. ročník se zaměřil na nový Peugeot 308 a na elektrické a plug-in hybridní vozy.

Přestože návštěvníci Peugeot Emotion Day měli k dispozici celou řadu novinek s dieselovým a benzínovým motorem, největší zájem bezesporu sklidily elektrifikované vozy. Bezkonkurenčně nejvíc se „točil“ model Peugeot 508 PSE, který absolvoval 638 jízd. Druhým nejžádanějším vozem s 485 jízdami byl Peugeot 3008 HYBRID4 300. Oba tyto modely jsou poháněny vysoce efektivním plug-in hybridním ústrojím složeným z benzínového motoru PureTech a dvou elektromotorů. V těsném závěsu za plug-in hybridy byl z hlediska počtu testovacích jízd model Peugeot e-2008, který vyzkoušelo 450 návštěvníků. Tento nejprodávanější elektromobil značky Peugeot v ČR si získává stále více příznivců. Za první pololetí letošního roku si v rámci modelové řady 2008 elektrické verze zajistily 7% podíl, což je více než dvojnásobek ve srovnání s rokem 2021.

Velký zájem české veřejnosti o elektrifikovanou nabídku překvapil i samotného ředitele značky Peugeot v ČR, Marca Venturiniho: „Naše elektrifikovaná nabídka se setkala s vřelým přijetím veřejnosti. Zájem seznámit se s těmito vozy předčil naše očekávání. Předsudky opředená elektromobilita se na Peugeot Emotion Day ukázala v mnohem jasnějším, optimističtějším a přívětivějším světle. To považuji za velký přínos do budoucna. Připočteme-li si k tomu ještě 2500 potenciálních zákazníků, máme zřejmý důvod považovat letošní ročník Peugeot Emotion Day za mimořádně zdařilý,“

Budoucnost u Peugeotu se jeví jako jednoznačně elektrická. Značka už dnes hlásí, že má elektrifikováno 70 % celosvětově prodávaných modelů. Do roku 2025 bude dokonce 100 %. Znamená to, že ať už si vyberete jakýkoli model, vždy ho můžete mít ve variantě s elektrickým motorem, ať už jako 100% elektromobil, nebo plug-in hybrid s jedním nebo dvěma elektromotory. Dnes je každé čtvrté auto Peugeot prodané v Evropě poháněno elektřinou, přičemž loni to bylo jen každé šesté.

Aby automobilka vyrobila takový počet elektrifikovaných vozů, potřebuje měsíčně deset tisíc baterií do osobních vozů a sedm tisíc baterií do užitkových vozů. Letos to bude představovat přibližně 200 tisíc baterií. A za rok? Možná i půl milionu! Potřeba baterií bude exponenciálně narůstat. Peugeot však tento vývoj s dostatečným předstihem předvídal a patřičně se připravil. Koncern Stellantis, kam Peugeot patří, má už dnes potvrzené lokality pro pět giga továren na výrobu baterií, z nichž tři jsou v Evropě a dvě v Severní Americe.

Ovšem samotné továrny nestačí. Další podmínkou jsou zdroje. I na to Stellantis myslel a včas uzavřel partnerství s několika společnostmi na dodávky hydroxidu lithného, který je hlavní součástí baterií. V současné době probíhající komplexní projekt zahrnující továrny na výrobu baterií, zajištění zdrojů, školicí programy pro pracovníky apod., bude v budoucnu schopen poskytnout tolik produkce, že už v roce 2030 bude koncern moci prodávat až pět milionů elektromobilů ročně.

Nenechte si ujít
Reklama
Balíček Evropské komise

Z evropského energetického balíčku RePowerEU získá Česko přes 16 miliard korun

Autor: Marek Kuřina

06. října 2022

Zastropování cen energií

Vláda schválila zastropování cen energií. Mělo by to pomoci jak domácnostem, tak firmám

Autor: Martin Pokorný

05. října 2022

Vytápění domácností

Miliony Čechů začínají řešit další problém před zimou, výrazné zdražení tepla

Autor: Marek Kuřina

05. října 2022

Jaderná elektrárna Dukovany

Aktuální odstávka třetího výrobního bloku v Dukovanech se odběratelů nedotkne

Autor: Martin Pokorný

04. října 2022

Spotřeba energií

První dodavatel energií motivuje odběratele slevou k nižší spotřebě

Autor: Marek Kuřina

04. října 2022

Další články