Elektromobilita

Budoucí vozy značky Peugeot budou ostře řezané, autonomní, ale hlavně bezemisní

AUTOR: Tereza Komárková

Plyn

Výrobu biometanu loni zahájil rekordní počet nových zařízení

AUTOR: Marek Kuřina

Energetická krize

Česko už během zimy ušetřilo přes 800 milionů kubíků plynu

AUTOR: Martin Pokorný

Elektromobilita
Malé SUV

Malé elektromobily se těší velké oblibě. Dvěma populárním modelům stoupl dojezd o 25 kilometrů

Malé elektromobily značky Peugeot, e-208 a e-2008, se těší velké oblibě, zvláště pak v západní Evropě. Celkem už se jich vyrobilo téměř sto tisíc. Přitom byly na trh uvedeny poměrně nedávno. V Česku se prodávají teprve od začátku loňského roku, přesto se jim už podařilo v rámci svého segmentu dosáhnout skvělých umístění.
 
FOTO: Peugeot

autor

Marie Slováková

11. prosince 2021

Reklama
Reklama

Malé SUV na elektřinu, Peugeot e-2008, aktuálně obsazuje druhou příčku a menší e-208 šestou. Možná se ale v žebříčku posunou ještě o kousek výš v příštím roce, kdy přijdou vozy s dojezdem navýšeným o 8 %, což představuje 25 kilometrů. V reálném provozu pak zřejmě najedou ještě víc.

Oba vozy používají modulární platformu eCMP (Common Modular Platform) a jsou vybaveny baterií o kapacitě 50 kWh, elektromotorem o výkonu 100 kW (136 k) a s točivým momentem 260 Nm. Z hlediska technologií se oba modely neustále vyvíjejí, aby svým uživatelům nabídly větší dojezd.

Především došlo k optimalizaci pneumatik, které přešly do třídy „A+“ a díky nižšímu valivému odporu poskytují vyšší účinnost. Jedná se o 16palcová kola v případě vozu Peugeot e-208 a 17palcová kola u vozu Peugeot e-2008.

Kromě toho došlo k vylepšení mechaniky. Vozy nabízí nový převodový poměr, který optimalizuje dojezd při jízdě po silnici a dálnici.

A konečně, nové tepelné čerpadlo ve spojení s čidlem vlhkosti instalovaným v horní části čelního skla optimalizuje energetickou účinnost vytápění a klimatizace. Informace přenášené tímto čidlem umožňují přesněji řídit recirkulaci vzduchu v prostoru pro cestující a v konečném důsledku zachovat množství energie obsažené v baterii během fází vytápění a udržování teploty uvnitř vozu. Účinnost tohoto vylepšení je patrná zejména při nízkých venkovních teplotách.

Souhrnně lze říci, že všechny tyto změny umožní zvýšit dojezd podle homologačního cyklu WLTP následujícím způsobem:

  • Nový Peugeot e-208 nyní nabídne dojezd až 362 km podle WLTP, což je o 22 km více než nyní.
  • Nový Peugeot e-2008 bude mít dojezd až 345 km podle WLTP, tj. o 25 km více než nyní.
  • Kromě výrazného zvýšení dojezdu v cyklu WLTP však dochází také k výraznému zvýšení při reálném používání vozu, a to až o 40 km v městském provozu při teplotách blízkých 0 °C.
Nenechte si ujít
Reklama
Fotovoltaika v ČR

Deset tipů, jak zvýšit výrobu z fotovoltaiky v zimě

Autor: Martin Pokorný

02. února 2023

Situace na trhu s energiemi

Ceny energií na trzích klesají, pocítit by to měli postupně i koncoví zákazníci

Autor: Marek Kuřina

30. ledna 2023

Další články