Energetická krize

Lidé mohou topit v kotlích na uhlí i po začátku roku 2025

AUTOR: Marek Kuřina

Energetická krize
Konec režimu DPI

Odcházející z režimu DPI mohou požádat o splátkový kalendář

Pokud odcházíte z režimu DPI, můžete u většiny dodavatelů elektřiny nebo plynu požádat o individuální splátkový kalendář. Dodavatelé vám částku rozdělí po částech do dalších záloh, tak aby se finanční zátěž rozpustila do delšího časového období. Uvedl to ve své tiskové zprávě ČEZ.
 
FOTO: Pixabay

autor

Marek Kuřina

04. března 2022

Reklama
Reklama

Například nabídku společnosti ČEZ zatím využilo přes 3 100 zájemců. Splátkový kalendář ČEZ Prodej je bezúročný, odběratelé tak nezaplatí ani korunu navíc.

Průměrná výše faktury za závěrečné vyúčtování režimu DPI činí u ČEZ cca 2 500 korun. Pro ty, kteří si ji chtějí rozložit do vícero splátek, nabízí ČEZ Prodej splátkové kalendáře, které lidem se zaplacením nedoplatku pomohou.

ČEZ Prodej také pokračuje v informační kampani, jejímž cílem je přesvědčit zbývající tisíce lidí, kteří stále zůstávají v režimu DPI, aby jej co nejrychleji opustili.

„Prosíme všechny, aby se pro jistotu ještě jednou přeptali svých příbuzných, sousedů či kamarádů, u kterého dodavatele elektřiny jsou. Zvláště starších lidí, pro které může být současná situace nepřehledná. Pokud byli donedávna klienty společnosti ze skupiny Bohemia Energy nebo jiného dodavatele, který již ukončil činnost, pomozte jim prosím uzavřít smlouvu s novým seriózním dodavatelem. Času už není nazbyt,“ říká generální ředitel ČEZ Prodej Tomáš Kadlec

Novou smlouvu lze uzavřít přímo na pobočce nebo telefonní lince dodavatele poslední instance, u kterého jsou odběratelé evidováni. Operátoři zákazníka celým procesem provedou. Většina dodavatelů poslední instance nabízí také on-line nástroje. Další možností je zajít na pobočky či kontaktovat ostatní seriózní dodavatele.

ČEZ Prodej rovněž spolupracuje s finančními poradnami, které lidem v tíživé životní situaci zdarma pomáhají řešit rodinné výdaje, tak aby jim nevznikly u různých dodavatelů dluhy. Pokud zákazníci nesouhlasí s vyúčtováním, mohou se obrátit na reklamační oddělení ČEZ.

A těm, kteří nejsou spokojeni ani s výsledkem reklamačního řízení, je k dispozici také ombudsman ČEZ. Ten je zcela nezávislý na dceřiných společnostech Skupiny ČEZ, jejichž postupy v rámci svých šetření přezkoumává, a může dát společnostem doporučení na změnu rozhodnutí ve prospěch zákazníků.

Zdroj: ČEZ.

Nenechte si ujít
Reklama
Novela zákona o ochraně ovzduší

Lidé mohou topit v kotlích na uhlí i po začátku roku 2025

Autor: Marek Kuřina

23. května 2023

Fotovoltaika v ČR

Přebytky energie z fotovoltaické elektrárny lze ukládat do baterií i do vody

Autor: Martin Pokorný

18. května 2023

Emisní předpis Euro 7 budí kontroverze

Nový emisní předpis zdraží dle odborníků přepravu zboží, jízdenky i výrobu automobilů

Autor: Marek Kuřina

10. května 2023

Solární energie v ČR

Solární elektrárny ČEZ letos uspořily již 17 tisíc tun uhlí

Autor: Marek Kuřina

04. května 2023

Elektromobily Peugeot

Od roku 2035 jen elektromobily. Co bude ale s miliony aut se spalovacím motorem?

Autor: Tereza Komárková

03. května 2023

Stížnosti na chybné vyúčtování energií

V prvním čtvrtletí ERÚ řešil 4 tisíce podání, polovina se týkala plateb za energie

Autor: Marek Kuřina

28. dubna 2023

Dovoz plynu

Společné nákupy plynu v EU startují. Firmy mohou podávat nabídky

Autor: Martin Pokorný

26. dubna 2023

Další články