Energetická krize

Lidé mohou topit v kotlích na uhlí i po začátku roku 2025

AUTOR: Marek Kuřina

Elektromobilita
Elektromobilita

Elektrifikace užitkových vozů je v plném proudu. Oblíbená dodávka už se prodává i jako elektromobil

Elektrifikace užitkových vozů je v plném proudu. Některá evropská města už totiž ze svých center zcela vykázala vozidla s dieselovým motorem a podobná omezení se chystají i jinde. Firmy zajišťující zásobování, rozvážky nebo služby, ale  i společnosti, které mají v centrech sídla, budou rychle muset vzhledem k této situaci upravit skladbu svých vozových parků. Také prodejci automobilů se musí požadavkům nové éry přizpůsobit. Někteří ale hlásí, že už jsou připraveni, například francouzská automobilka Peugeot.
 
FOTO: Peugeot

autor

Marie Slováková

22. února 2022

Reklama
Reklama

Peugeot je dlouhodobě lídrem v prodeji dodávek. V Česku byl v rámci tohoto trhu několikrát nejprodávanější značkou. Nedávno oznámil, že završil kompletní elektrifikaci své řady lehkých užitkových vozů, čímž si získal oproti konkurenci zřetelný náskok. Už v loňském roce prodal v Evropě přes čtyři tisíce čistě elektrických dodávek a registruje už deset tisíc objednávek. Po největším modelu Boxer dostal elektrický motor i menší Expert a nejnovějším přírůstkem elektrifikované modelové řady Peugeot e-Partner.  

Elektromobil Peugeot e-Partner nabízí 100% elektrický motor s výkonem 100 kW. Maximální točivý moment dosahuje 260 Nm a je k dispozici ihned po nastartování pro okamžitou reaktivitu. Motor má nulové vibrace, je tichý, odpadá řazení rychlostí, vůz nevydává žádný zápach a samozřejmě neprodukuje žádné emise CO2. Baterie o kapacitě 50 kWh jsou do modulární platformy zabudovány tak důmyslně, že nijak neomezují objem nákladového prostoru. Tepelná regulace baterie spojená s chladicím okruhem kabiny umožňuje rychlé dobíjení, optimalizovaný dojezd a vyšší životnost.

Peugeot e-Partner pobere až 4,4 m3 nákladu, což je stejně jako u verze se spalovacím motorem. Utáhne úctyhodných 750 kg a užitečné zatížení je až 800 kg. A protože každý klient a každá profese mají své individuální požadavky, jsou k dispozici různé verze karoserie: standardní nebo prodloužená délka a dvou – tří – až pětimístné provedení. Opravdu specifické potřeby vyřeší přestavbářské firmy, které si poradí s různými způsoby použití (chladicí a dílenské vestavby atd.).

Klíčovou záležitostí elektromobilů je dojezd a s ním spojené dobíjení. Peugeot e-Partner si po této stránce vede velmi dobře. Ujede na jedno nabití až 275 kilometrů dle protokolu WLTP. Dobíjet lze všemi způsoby: pomocí standardní nebo zesílené zásuvky, zařízení Wall Box či rychlodobíjecí stanice. Ve veřejné rychlodobíječce se e-Partner dobije na 80 % už za 30 minut. O možnostech řešení domácího či firemního dobíjení, nabídce produktů či aktuálně využitelných dotacích se dozvíte na stránkách PeugeotElektromobilita.cz. Prvních sto klientů navíc může využít nabídky předplaceného dobíjení na 10 000 Kč v síti veřejných dobíjecích stanic.

Zdroj: Peugeot.

Nenechte si ujít
Reklama
Novela zákona o ochraně ovzduší

Lidé mohou topit v kotlích na uhlí i po začátku roku 2025

Autor: Marek Kuřina

23. května 2023

Fotovoltaika v ČR

Přebytky energie z fotovoltaické elektrárny lze ukládat do baterií i do vody

Autor: Martin Pokorný

18. května 2023

Emisní předpis Euro 7 budí kontroverze

Nový emisní předpis zdraží dle odborníků přepravu zboží, jízdenky i výrobu automobilů

Autor: Marek Kuřina

10. května 2023

Solární energie v ČR

Solární elektrárny ČEZ letos uspořily již 17 tisíc tun uhlí

Autor: Marek Kuřina

04. května 2023

Elektromobily Peugeot

Od roku 2035 jen elektromobily. Co bude ale s miliony aut se spalovacím motorem?

Autor: Tereza Komárková

03. května 2023

Stížnosti na chybné vyúčtování energií

V prvním čtvrtletí ERÚ řešil 4 tisíce podání, polovina se týkala plateb za energie

Autor: Marek Kuřina

28. dubna 2023

Dovoz plynu

Společné nákupy plynu v EU startují. Firmy mohou podávat nabídky

Autor: Martin Pokorný

26. dubna 2023

Další články